"Jó to bývala Tour de France!"

Nemohu zapomenout na ty úžasné souboje Armstronga s Pantanim a později s Janem Ullrichem. To byla Tour, která cyklistické hobíky přikovala k obrazovce, že odskočit si do lednice se nemuselo vyplatit.

Kdo si letos k té lednici odskočil, tak rozhodně o moc nepřišel. Stačilo se vrátit na posledních pár kilometrů, abychom nezmeškali závěrečný spurt a jméno vítěze, zkouknout hezký holky při předávání květin na stupni vítězů a to bylo tak asi všechno. Nic, na co by se ještě léta vzpomínalo, co by nám přineslo nezapomenutelné cyklistické zážitky. Letošní Tour prostě něco chybělo.

Vítězem Tour de France se stal cyklista, který jel skoro celý závod ve žlutém triku, ale nevyhrál žádnou etapu. Chris Froom zvítězil i díky silnému týmu Sky určitě zaslouženě. Nakonec měl po projetí cíle poslední etapy nejlepší čas a to se počítá. Ale vzpomene si někdo na Frooma a letošní Tour i za pár let?

Můj názor je možná ovlivněn tím, že jsem ty "nečisté sportovce"  Armstronga, Pantaniho, Ulricha a spol zažíval každý rok v přímém přenosu. Bylo nás hodně, co jsme si na dobu Tour, Gira brali dovolenou, utíkali z práce, protože to stálo zato vidět. Tihle, tenkrát ještě čistí cyklisté nám pravidelně nabízeli podívanou, že jsme doma šlapali s nimi a hned po konci etapy jsme sedli na kolo, abychom si na Lance a Jana Ullricha alespoň zahráli.

Byla to doba, která přivedla k cyklistice tisíce nových fanoušků i cyklistických hobíků. Někde tady začal ten obrovský boom, kdy jsme se postupně stali cyklistickým národem. Kdy jsme začali již přemýšlet o tom, jaký přesmykač, sedlo či slušivý dres si dopřejeme. Kdy naše vyšperkovaná kola se stěhovala z garáže do ložnice.Tohle všechno nás nakoplo především díky těmto cyklistům s příběhem, kteří nás inspirovali svým nezapomenutelným představením.

Je to ode mně asi troufalé, že tady vytahuji "zakázané" téma. Cyklisty, kteří byli za své dopingové prohřešky vygumováni ze všech cyklistických statistik. Že nostalgicky vzpomínám na dobu, kdy snad každý zobal, ale každému na to nepřišli. Sám se s tím vnitřně peru, ale neumím to nezapomenutelné období Tour z hlavy vygumovat. A snad ani nechci.

Chris Froom zvítězil v Tour de France již počtvrté. Je to jistě skvělý cyklista, což v minulých Tour i několikrát ukázal. Ale pořád se mi zdá, že tomu dnes chybí ta přidaná hodnota pro fanoušky, kterou nám dopřávali ti, které jsme obdivovali, a kteří nás později jako sportovci tolik zklamali.

vildomec.blog.idnes.cz

Autor: Pavel Vildomec | středa 26.7.2017 15:15 | karma článku: 28,67 | přečteno: 1571x

Internacionalizace Sparty pokračuje.

Na Letnou přichází další cizinec. Fanoušci Sparty nevěřícně kroutí hlavou a internacionálně přecpaná letenská šatna vyhlíží další posilu. Bůh s vámi Karlssone!

12.12.2018 v 15:24 | Karma: 37,05 | Přečteno: 2953x | Diskuse| Sport

Okupace 1968 očima teenagera

Matka nás vzbudila srdcervoucím výkřikem "Děti je válka" a my jsme jí to věřili. Vylítli jsme k oknu a viděli obrovská letadla, která přelétávala nad naším barákem k Ruzyni. Začali jsme se mobilizovat.

22.8.2018 v 18:52 | Karma: 16,82 | Přečteno: 517x | Diskuse| Srpen 1968

Na cyklostezce A-2 jako na dálnice D-1

"Náš zpravodaj hlásí, že na cyklostezce A2 u Modřanského nádraží v Praze se stala vážná nehoda cyklisty s bruslařem a jeho psem. V místě přistává vrtulník záchranné služby. Úsek můžete objet na pramici místního převozníka."

17.4.2018 v 15:00 | Karma: 21,82 | Přečteno: 766x | Diskuse| Sport

Pavel Vildomec

Tak si to alespoň představte

Protože jsme tenkrát slovo obrat ještě neznali a plnění plánu pětiletky se v bufetu u Kotyšanů moc nedrželo, tak nebylo kam spěchat.Nakonec, umíte si představit držkovou bez pár piv a panáků? Vánoční šichta mohla začít.

23.12.2016 v 16:58 | Karma: 18,73 | Přečteno: 1018x | Diskuse| Praha a střední Čechy

Skáčeme jako Češi, ale ne do České Armády

V době, kdy "modrá" byla dobrá nejen pro Ondřeje Hejmu, ale i pro tisíce dalších snaživých rekrutů, by dnes stejný občan v klidu prošel u vstupní prohlídky, aniž by musel šoupnout doktorovi do obálky.

14.7.2016 v 15:45 | Karma: 17,07 | Přečteno: 798x | Diskuse| Společnost

Po havárii na koloběžce skončil v řece, bezvládného muže museli oživovat

26. dubna 2024  17:24

Bezvládného muže vytahovali krátce po čtvrteční půlnoci policisté z řeky Svitavy v brněnských...

V bytě mám cizího muže, volal majitel strážníky. Vetřelce našli v posteli s pivem

26. dubna 2024  17:05

Neznámý návštěvník se ve čtvrtek odpoledne objevil muži v bytě na českobudějovickém sídlišti Máj....

Dostával jsem balíčky, ne peníze, řekl Bystroň ke kauze úplatků od Rusů

26. dubna 2024  16:37,  aktualizováno  16:50

Poslanec Alternativy pro Německo (AfD) Petr Bystroň v kauze možných úplatků od proruské sítě řekl v...

Wau, skvělé, úžasné. Podvodníci imitují známé weby, falešné jsou i komentáře

26. dubna 2024  16:39

Internetoví podvodníci zneužívají zavedené značky a snaží se tak z lidí vylákat peníze. Podvrhnuté...

Chci se psaním bavit. Reagovat na události, které mě osloví. A také trochu zavzpomínat.